سینما و روانشناسیمقالات

فیلم اگه میتونی منو بگیر

بریا صحبت از فیلم اگه می تونی منو بگیر شاید بهتر باشد از تراویس برادبری نویسندۀ کتاب هوش هیجانی شروع کنیم.وی به این نکته اشاره می کند که افراد با هوش هیجانی بالا می توانند از این ویژگی در کنترل دیگرا ن استفاده کنند و طوری رفتار کنند تا کسی به نیت واقعی آنها آگاه نشود.

داستان فیلم اگه میتونی منو بگیر در مورد پسر جوانی است که به صورت جعلی به عضویت خطوط هوایی سراسری آمریکا در می آید و صدها پرواز همراه با اقامت و پذیرایی رایگان در هتل را تجربه نمود. وی خود را به عنوان پزشک و وکیل نیز جا زد، او چندین بار با هوشمندی خود را از دستگیری توسط پلیس رهانید.

و نهایتا پس از دست گیری و بعد از دوران محکومیتش به پلیس در تشخیص راههای کلاهبرداری کمک نمود و هم اکنون مدیر شرکت کارشناسی جعل و کلاهبرداری خودش است.
فرانک شخصیت اصلی فیلم “اگه می تونی منو بگیر” تحت آموزه های پدرش هوش هیجانی را می آموزد، پدر فرانک مدام او را تشویق می کند و به او می گوید که آدمها قابل اعتماد کردن نیستند و تو کسی هستی که در میان حماقت آنها در حال غرق شدنی و مثال قورباغه ای را برای او می زد که در حال غرق شدن بود اما خسته نشد و آنقدر دست و پا زد که ناگهان ماستی که در آن افتاده بود به کره تبدیل شد و با یک جهش از آن بیرون پرید.

فیلم به ما نشان می دهد هوش هیجانی بالا بدون داشتن حس همدلی می تواند منجر به چه کلاهبرداری و خلاف کاریهایی شود و نهایتا تزریق حس همدلی به همان فرد می تواند چقدر سرنوشت وی را تغییر دهد.

[imdb title=”aka”]tt0264464[/imdb]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا